Twoja przeglądarka nie wspiera JavaScript!

Do korzystania z naszego systemu niezbędne jest wsparcie JavaScript w Twojej przeglądarce! Upewnij się, że Twoja przeglądarka wspiera JavaScript w standardzie ES6/ES2015.

  Jak włączyć JavaScript w mojej przeglądarce?   Zweryfikuj ponownie
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego...

89 300 00 44

A także kontaktu drogą mailową...

info@printweb.pl

  • Strona główna
  • O firmie
  • Kontakt
  • Projekty UE
  • Zaloguj się
  • lub
  • Rejestracja
  •   Polska

Jak przygotować pliki

JAK PRZYGOTOWAĆ PLIKI DO DRUKU

 

Rozdzielczość

Rozdzielczość określana również jako DPI (dot per inch) oraz PPi (point per inch), jest opisana jako ilość punktów w poziomie i w pionie mieszcząca się w jednym calu. Generalnie im większa rozdzielczość tym lepsze odwzorowanie szczegółów. Standardowo dla druku wymagana jest rozdzielczość minimum 300dpi. Dla druku wielkoformatowego (Banery, druk na folii wielkoformatowy) wystarczająca jest rozdzielczość 72dpi.

 

Jak sprawdzić rozdzielczość?

 

Photoshop

Aby sprawdzić w Potoshopie czy rozdzielczość jest odpowiednia dla druku, kliknij na Obraz > Rozmiar obrazu. Spójrz na sekcję rozdzielczości, aby sprawdzić wartość dpi.

Acrobat

Aby zobaczyć czy rozdzielczość ma 300dpi należy powiększyć widok na 300% (dla druku wielkoformatowego 100%). Jeżeli widoczne są piksele w twojej pracy, to mamy do czynienia z niską rozdzielczością. Jeżeli natomiast obraz jest ostry to projekt jest gotowy do druku pod kątem rozdzielczości.

Uwagi

NIE ZWIĘKSZAJ ROZDZIELCZOŚCI w photoshopie. Zwiększenie rozdzielczości z 72 do 300 dpi przy zachowaniu takich samych rozmiarów obrazka nie poprawi jakości projektu.

Jeśli twój obrazek ma np. 50 dpi w rozmiarze 6 krotnie większym niż docelowym, wystarczy tylko zmienić rozmiar obrazka, lecz bez zaznaczania opcji ponowne próbkowanie obrazu.

 

Akceptowana przestrzeń kolorystyczna

 

Kolorystyka musi być zapisana w przestrzeni CMYK przed drukiem. Jeżeli w projekcie użyte są inne przestrzenie barwne, jak np. RGB, projekt zostanie przekonwertowany do CMYK przed drukiem. Konwersja z jednego standardu kolorystycznego do drugiego może przynieść różnice w kolorystyce.  Szczególnie są one widoczne, jeżeli obraz jest złożony z mocno nasyconych barw dla kanałów czerwonego, niebieskiego i zielonego w obrazku zapisanym w kolorystyce RGB.

 

Poniżej uproszczone porównanie gamutów RGB i CMYK.

 

 

Konwersja RGB do CMYK wprogramie Photoshop

 

Spady, linie cięcia, marginesy

 

Na poniższej ilustracji mamy przykładowy schemat przygotowania wizytówki pod kątem geometrii. Zastosowanie marginesu bezpieczeństwa oraz spadów ma zadanie wyeliminowanie niedokładności w procesie krojenia produktów poligraficznych.

 

Linia niebieska - linia ograniczająca pole spadu. (spad jest to obszar poza linią cięcia przeznaczony na ścięcie). Na spad należy wyciągać elementy tła oraz elementy graficzne, które mają dochodzić do krawędzi dokumentu.

Linia czerwona - linia cięcia

Linia zielona - linia wyznaczająca bezpieczne pole dla tekstów, logotypów i innych ważnych elementów.

W przypadku stosowania ramek wokół projekty należy margines bezpieczeństwa zwiększyć.  Ramki  o szerokości poniżej 4mm od linii cięcia są nie akceptowalne.

 

 

Czcionki i przeźroczystość

 


Obiekty transparentne i inne efekty użyte w programach do edycji wektorowej (np. Illustrator, In design) muszą być spłaszczone a czcionki zamienione na krzywe. Brak spłaszczenia przeźroczystośći oraz zakrzywienia czcionek może mieć skutki w postaci błędów graficznych projektu.

Spłaszczenie obiektów

 


illustrator indesign

 

 


Zakrzywienie czcionek

 

 

illustrator indesign

 

 ZALECENIA - TEKSTY

 

Czarne teksty. Wszystkie czarne teksty, w całym zakresie tonalnym powinny być zdefiniowane przy użyciu koloru czarnego. Definiuj kolorystykę projektu na początku projektowania. Konwersja na CMYK z RGB przy użyciu standardowych profili kolorystycznych spowoduję pojawienie się składowych dla koloru czarnego na wszystkich rozbarwieniach.

 

 

Teksty kolorowe. Tu również należy przyjąć zasadę czystości separacji. Z uwagi na problemy z pasowaniem drobnych tekstów, dla czcionek o stopniu pisma ponizej 12pt.

 

Pozostałe zalecenia

 

Maksymalne nafarbienie.

Total Ink Limit (TIL) nie powinien przekraczać 300% dla papierów powlekanych oraz 260% dla niepowlekanych podłoży np. papier offsetowy.

 

Jak sprawdzić nafarbienie w projekcie?

 

Photoshop

 

indesign

 

Generowanie czerni.


Dla tekstów oraz logotypów należy stosować czarny K100. Dla większych powierzchi: apli i tint - czerń należy generować z udziałem innych farb składowych np. (C40,M40,Y40,K100).

 

 

Preferowane typy plików

 

Do druku preferujemy pliki zamknięte: pdf, jpg, tiff. Akceptowalne są również pliki z rozszerzeniem cdr.

 

Podstawowe wytyczne do preferowanych typy plików: 

Kontakt telefoniczny:
89 300 00 44
Kontakt mailowy:
info@printweb.pl
Copyright © 2023 Printweb.pl.
Popularne produkty
  • Naklejki Etykiety Samoprzylepne
  • Druk Cyfrowy Arkuszowy
  • Wizytówki
  • ULOTKI - PLAKATY
  • Kalendarze Trójdzielne
  • Katalogi Szyte
  • Banery
  • Plakaty Wielkoformatowe
  • BROSZURY INSTRUKCJE GAZETKI
Przydatne linki
  • Zaloguj się
  • Rejestracja
  • Regulamin sklepu internetowego
  • Polityka prywatności
  • Program partnerski
  • Formy płatności
  • Jak przygotować pliki
  • Bezpłatne próbki
  • Kontakt
Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl.
GRUPA RM Sp. z o.o., Ostrzeszewo 19E, 10-687 Olsztyn